Link building: Jak pozwolić się znaleźć dziennikarzom

Każda strona i każdy content potrzebuje linków, a 63.31% stron nie ma ich wcale. Wymyśliłem nowy(?) sposób jak pozyskać backlinki z wartościowych domen prawie za darmo, a na pewno taniej niż w przypadku tekstów sponsorowanych. Na razie jest to tylko pomysł, który wymaga sprawdzenia, ale czuję, że zadziała. W tej chwili nie jestem pewien czy będzie można go wykorzystać w innych branżach. W mojej na pewno, więc w innych z pewną modyfikacją prawdopodobnie też.

Założenia wstępne

Warunkiem zastosowania tej metody jest jest posiadanie dobrego kontentu. Takiego, którego nie można ot tak przygotować, którego lepiej zacytować z podaniem źródła niż zrobić research samemu. Zakładamy, że taki tekst/video mamy, ale aktualnie z jakiegoś powodu nie rankuje. 

Z tym super contentem należy dotrzeć do dziennikarzy, redaktorów i innych twórców contentu. Oczywiście można zastosować klasyczny outreach, ale nie każdy kontent można w każdym dniu w roku wysłać. Poza tym outreach to sztuka i wielu odbiorców reaguje na niego elektrycznie. 

Ja chcę tę sytuację odwrócić i pozwolić się znaleźć. Właśnie wtedy, kiedy dziennikarze będą robić swój reaserch, czyli jak donosi google trends jakiś tydzień może dwa wcześniej przed publikacją. Oni nie mają czasu, szefostwo ich ciśnie – ten tydzień researchu to i tak nieźle, rzeczywistość może być bardziej mroczna. A gdzie będą szukać informacji? Oczywiście w google i najprawdopodobniej przejrzą maksymalnie 2 strony SERPów, więc nie zobaczą mojego doskonałego, ale nie rankującego tekstu. 

Dlatego w tym okresie uruchomię małą kampanię google ads powiązaną z moim contentem. Mój content będzie jednym z pierwszych i jaki zobaczą, a że jest dobry istnieje pewne prawdopodobieństwo, że go zacytują.

Skąd będę wiedział kiedy uruchomić kampanię?

Jest coś takiego jak kalendarz świąt nietypowych i tak się składa, że wiele z tych świąt pokrywa się z moim kontentem, który już mam lub który mógłbym stworzyć. Spisałem wszystkie interesujące święta, znalazłem ich 84. Ustawiłem w google calendar powiadomienia, że mam przygotować jakiś tekst i uruchomić kampanię lub tylko uruchomić kampanię jeżeli tekst jest gotowy.

Czy to zadziała? 

Ciężko powiedzieć, ale przy ostatniej okazji w ciągu tygodnia pojawiło się około 100 tekstów z domen takich jak  rzeczpospolita, wprost, newsweek, viva itd. Wpis zaktualizuję jak tylko przeprowadzę pierwsze testy, myślę też że niektóre z tych świąt mają większy potencjał niż inne.  W najbliższym czasie planuję 3 takie testowe kampanie. Zobaczymy co z tego wyjdzie, sam jestem ciekawy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *